pradi
 

















 
 
 
 
 Popieiaus Benedikto XVI inia jaunuoliams XXI Pasaulins jaunimo dienos (2006 m. balandio 9 d.) proga
 
 „Tavo odis – ibintas mano ingsniams ir viesa mano takui“ (Ps 119, 105)


Brangs jaunuoliai!

Su diaugsmu kreipiuosi jus, besirengianius XXI Pasaulinei jaunimo dienai, prisimindamas praturtinusi patirt, igyvent prajusi met rugpjio mnes Vokietijoje. Ši met Diena bus veniama vairiose vietinse Banyiose ir taps gera proga atgaivinti Kelne iebt entuziazmo liepsn, kuri daugelis i js parnete savo eimas, parapijas, organizacijas ir sjdius. Tai bus tinkamas metas traukti savo draugus dvasin naujosios kartos kelion pas Krist.

Tema, kuri jums silau apmstyti, yra 119 psalms eilut: „Tavo odis – ibintas ir viesa mano takui“ (105 eil.). Ms mylimas Jonas Pauliaus II taip yra pakomentavs iuos psalms odius: „Meldiantysis lovina Dievo statym, kur laiko ibintu savo danai tamsiam gyvenimo keliui“ (Insegnementi di Giovanni Paolo II, XXIV/2, 2001, p. 715). Dievas apsireikia istorijoje, jis kalba monms, o jo odis kupinas kuriamosios galios. I ties, hebrajika svoka „dabar“, paprastai veriama kaip „odis“, reikia ir od, ir akt. Dievas sako, k daro, ir daro, k sako. Senajame Testamente jis skelbia Izraelio vaikams ateisiant Mesij ir bsiant steigt „nauj“ sandor; savo paadus jis ipildo knu tapusiame odyje. Tai aikiai aiktn ikeliama Katalik Banyios katekizme: „Kristus, mogumi taps Dievo Snus, yra vienatinis, tobulas ir nepranokstamas Tvo odis. Jame Jis pasak visk, ir kito odio nebus“ (65). Šventoji Dvasia, vadovavusi irinktajai tautai kvpdama Šventojo Rato autorius, atveria tikinij irdis viso, kas jame parayta, supratimui. Ta pati Dvasia veikia Eucharistijos ventime, kai kunigas, in persona Christi tardamas paventimo odius, duon ir vyn paveria Kristaus Knu ir Krauju, kad jie tapt dvasiniu tikinij maistu. Kad savo emikoje kelionje pas Tv galtume engti priek, turime maitintis aminojo gyvenimo odiu ir duona – vienas nuo kito neatskiriamais!

Apatalai girdjo iganymo od ir perdav j kaip brang perl, saugiai laikom Banyios brangenybi delje: be Banyios is perlas gali bti pamestas arba sudauytas. Brangs jaunuoliai, mylkite Dievo od ir mylkite Banyi, kuri, imokydama jus branginti tai, kas turtinga, leis prisiartinti prie tokios didels verts lobio. Mylkite ir sekite paskui Banyi, gavusi i savo Steigjo uduot rodyti monms keli tikrj laim. Ms dien pasaulyje, kur mogus danai bna pagautas mstymo srovi, kurios, laikydamos save „laisvomis“, stumia j pratingas ikrypusi ideologij klaidas ar iliuzijas, painti ir surasti tikrj laim nra lengva. Btina „ilaisvinti laisv“ (plg. enciklika Veritatis splendor, 86), isklaidyti tams, kurioje monija vaikioja apgraibomis. Jzus nurod, kaip tai galima padaryti: „Jei laikysits mano mokslo, js i tikrj bsite mano mokiniai; js painsite ties, ir tiesa padarys jus laisvus“ (Jn 8, 31–32). siknijs odis, Tiesos odis, daro mus laisvus ir kreipia ms laisv gr. Brangs jaunuoliai, danai apmstykite Dievo od ir leiskite Šventajai Dvasiai tapti js mokytoja. Tada atrasite, kad Dievo mintys kitokios negu mogaus. Tada kontempliuoti tikrj Diev ir skaityti istorijos vykius imsite jo akimis, pajusite vis i tiesos gimstant diaugsm. Gyvenimo kelyje, kuris nra nei lengvas, nei be abang, susidursite su sunkumais bei kaniomis ir kartais jausite pagund kartu su psalmininku suukti: „Esu sielvarto baisiai nukamuotas“ (Ps 119, 107). Nepamirkite, kaip ir jis, pridurti: „Viepatie, atgaivink mane, kaip esi paadjs. <...> Nors mano gyvastis nuolat pavojuje, tavo statymo niekada neumirtu“ (ten pat, 107. 109). Meils sklidinas Dievo artumas per jo od yra ibintas, net sunkiausiais momentais isklaidantis baims tams ir nuvieiantis keli.

Laiko ydams autorius ra: „Dievo odis yra gyvas, veiksmingas, atresnis u bet kok dviamen kalavij. Jis prasiskverbia iki sielos ir dvasios atakos, iki snari ir kaul smegen, ir teisia irdies sumanymus bei mintis“ (4, 12). Dert rimtai traktuoti raginim laikyti Dievo od „ginklu“, btinu dvasinje kovoje; jis yra veiksmingas bei duoda vaisi, jei imokstame jo klausytis ir po to jam paklusti. Katalik Banyios katekizme aikinama: „Paklusti (ob –audire) laikantis tikjimo reikia laisvai nusilenkti igirstam odiui, nes jo ties laiduoja Dievas, pati Tiesa“ (144). Tokio klausymosi, kuris yra klusnumas, pavyzdys yra Abraomas; Saliamonas irgi aistringai iekojo odyje gldinios iminties. Kai Dievas jam taria: „Prayk, ko nori, kad tau duoiau“, imintingasis karalius atsako: „Suteik savo tarnui imli ird“ (1 Kar 3, 5. 9). Norint turti „imli ird“ btina mokyti ird klausyti. To pasiekiama nepaliaujamai apmstant Dievo od ir pasiliekant jame siaknijusiam sipareigojimu vis geriau j painti.

Brangs jaunuoliai, raginu jus susipainti su Biblija, turti j po ranka, kad ji jums bt kaip kompasas, rodantis kokia kryptimi eiti. Skaitydami j imoksite painti Krist. Šventasis Jeronimas yra pastebjs: „Nepainti Rat reikia nepainti Kristaus“ (PL 24; plg. Dei Verbum, 25). Patikima priemon Dievo odiui studijuoti bei jo skoniui pajusti yra lectio divina, tikra dvasin kelion etapais. Nuo lectio, kai skaitomas ir pakartotinai perskaitomas koks nors Šventojo Rato tekstas suvokiant pagrindinius elementus, pereinama prie meditatio, kuri yra savotikas vidinio stabteljimo metas, kai siela atsigria Diev, stengdamasi suprasti tai, k jo odis iandien sako ms konkretaus gyvenimo atvilgiu. Po to eina oratio, leidianti mums tiesiogiai kalbtis su Dievu, ir galiausiai contemplatio, padedanti mums ilaikyti savo ird imli Kristaus buvimui ia ir dabar – Kristaus, kuris yra tarsi iburys, vieiantis „tamsioje vietoje, kol iau diena ir js irdyse uteks aurin“ (2 Pt 1, 19). odio skaitymas, studijavimas ir apmstymas turt akinti laikytis gyvenimo, atitinkanio Krist ir jo mokym.

Šventasis Jokbas mus ragina: „Bkite odio vykdytojai, o ne vien klausytojai, apgaudinjantys patys save. Jei kas tra odio klausytojas, o ne vykdytojas, tai jis panaus mog, kuris stebi savo gimtj veid veidrodyje. Pasiirjo ir nujo, ir bematant umir, koks buvo. Bet kas geriau siiri tobulj laisvs statym ir jo laikosi, kas tampa nebe uuomara klausytojas, o darbo vykdytojas, tas bus palaimintas u savo darb“ (1, 22–25). Kas klausosi Dievo odio ir visada juo vadovaujasi, savo egzistencij statydina ant tvirt pamat. „Kas klauso it mano odi ir juos vykdo, panaus iminting mog, pasistaius nam ant uolos“ (Mt 7, 24) – tas namas nesugrius pakilus audrai.

Statydinti savo gyvenim ant Kristaus diugiai priimant jo od ir praktikoje taikant jo mokym – tai, treiojo tkstantmeio jaunuoliai, js programa! Btina nauja karta apatal, siaknijusi Kristaus odyje, gebani atsiliepti ms laik ikius ir pasirengusi visur skleisti Evangelij. To js prao Viepats, to imtis akina Banyia, to i js – net pats to neinodamas – laukia pasaulis! O kai Jzus kvieia, nebijokite jam atsakyti dosniai, ypa jei jis silo jums sekti juo pavstajame arba kunigikajame gyvenime. Nebijokite; pasitikkite juo ir nenusivilsite!

Brangs biiuliai, ia XXI Pasauline jaunimo diena, kuri vsime artimiausi balandio 9-j, Verb sekmadien, pradedame dvasin kelion pasaulin jaunimo susitikim, vyksiant 2008 m. liepos mnes Sidnjuje. Šiam didiam susibrimui rengsims drauge nuosekliais etapais apmstydami tem Šventoji Dvasia ir misija. Šiais metais ms dmesys kryps Šventj Dvasi, tiesos Dvasi, kuri mums apreikia Krist, knu tapus od, atverdama kiekvieno ird iganymo odiui, vedaniam Tiesos pilnatv. Kitais, 2007, metais apmstysime Jono evangelijos eilut: „Kaip a jus myljau, kad ir js taip myltumte vienas kit“ (13, 34) bei stengsime giliau suvokti, kad Šventoji Dvasia yra meils Dvasia, liejanti mus dievikj gailestingj meil ir daranti mus jautrius ms broli materialinms bei dvasinms reikmms. Taip galiausiai pasieksime 2008 m. pasaulin susitikim, kurio tema bus: „Kai ant js nuengs Šventoji Dvasia, js gausite jos galybs ir tapsite mano liudytojais“ (Apd 1, 8).

Brangs jaunuoliai, nuo dabar, Dievo odio nuolatinio klausymosi aplinkoje, aukits Šventosios Dvasios, galybs ir liudijimo Dvasios, kad ji padaryt jus gebanius be baims skelbti Evangelij ligi ems pakrai. Tebna Marija, kartu su apatalais auktutiniame kambaryje laukusi Sekmini, js motina ir vadov. Tegu ji jus imoko sileisti save Dievo od, j branginti ir svarstyti savo irdyje (plg. Lk 1, 19) taip, kaip t dar vis savo gyvenim. Tepadrsina ji jus itarti „taip“ Viepaiui gyvenant „tikjimo klusnumu“. Tepadeda ji jums tvirtai laikytis tikjimo, nuolatos puoselti vilt, itvermingai vykdyti gailestingj meil, visuomet bti nuolankiems Dievo odiui. Lydiu jus savo malda ir i visos irdies jus laiminu.

Vatikanas, 2006 m. vasario 22 d., Apatalo v. Petro Sosto vent


BENEDICTUS PP. XVI
 
 
   
 
     
1998-2002, 2003-2005, 2006-2020 Katalik interneto tarnyba, info@kit.lt
 
  pradi